reklama

Slovenské Černobyle XVIII. (stále vo Vrátnej, pod Sokolím). Žltý obor a dve schátralky.

Naposledy sme preskúmali obe stanice zrušeného vleku na Grúň. Mojim ďalším cieľom je veľká žltá budova. Je pomerne nová, ale nikdy nebola funkčná. Podľa informácie turistu z Grúňa sa jedná o bývalú reštauráciu Pod Sokolím.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Mal z nej byť zrejme po rekonštrukcii luxusný hotel.

Moja ďalšia cesta od lanovky teda šla na opačnú stranu, zo smeru od Žiliny pri Pasekách doprava. Aj tu sa mohutne ťaží drevo, pri ceste sú haldy guľatiny a stroje.

vlek Paseky
vlek Paseky (zdroj: -mg-)
cesta oproti Pasekám
cesta oproti Pasekám (zdroj: -mg-)

Prechádzam okolo nového hotela pod Sokolím a po pár zákrutách za zjaví prvá silueta žltej budovy.

Tá žltá. Taká nová, a už chátra.

Obrázok blogu

Keby som tadiaľto nešiel už viackrát (na konci cesty je môj obľúbený wellnes), na Černobyľ by som túto budovu určite netipoval. Priam žiari novotou, ale z mne neznámeho dôvodu nikdy neprivítala hostí.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pokračujem ďalej a kúsok za zákrutou odparkujem auto.

pohľad od zaparkovaného auta
pohľad od zaparkovaného auta (zdroj: -mg-)

Ale ešte sa vrátim pod zákrutu. Vidím tam vchod na terasu pod budovou. Patrí sa ju preskúmať, či sa nebude dať vstúpiť do budovy.

zboku je vchod na terasu
zboku je vchod na terasu (zdroj: -mg-)
idem ju preskúmať
idem ju preskúmať (zdroj: -mg-)
terasa s nosnými piliermí
terasa s nosnými piliermí (zdroj: -mg-)
strop už opadáva
strop už opadáva (zdroj: -mg-)
koniec terasy
koniec terasy (zdroj: -mg-)

Nie, z terasy sa do budovy vojsť nedá. Možno mala slúžiť na parkovanie.

Cestou nahor zbadám vyvalené dvere. Ale tiež nejde o vchod do budovy, len do nejakého garážového priestoru.

vyvalené dvere
vyvalené dvere (zdroj: -mg-)
za dverami
za dverami (zdroj: -mg-)

Nadišiel čas pozrieť si budovy z hornej cesty.

Obrázok blogu
(zdroj: -mg-)
prechádzam zarasteným priečelím...
prechádzam zarasteným priečelím... (zdroj: -mg-)
... a nachádzam jediné skromné dvere. Zamknuté.
... a nachádzam jediné skromné dvere. Zamknuté. (zdroj: -mg-)

Celkom ma prekvapuje, že som nikde nevidel nejaký majestátny hlavný vchod.

Prechádzam popred budovu. Obísť ju následne zľava je celkom problém kvôli zarastenému terénu. Tak aspoň urobím pár snímok.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
budova spredu
budova spredu (zdroj: -mg-)
ľavé krídlo je predsunuté
ľavé krídlo je predsunuté (zdroj: -mg-)
druhý bok budovy
druhý bok budovy (zdroj: -mg-)
neokožovaný prístrešok
neokožovaný prístrešok (zdroj: -mg-)
celkový bočný pohľad
celkový bočný pohľad (zdroj: -mg-)
vľavo dole je koniec terasy, kde som už bol. Kruh sa uzavrel.
vľavo dole je koniec terasy, kde som už bol. Kruh sa uzavrel. (zdroj: -mg-)

Čo sa dalo, sme popozerali.

Čaká ma ešte konečná vo Vrátnej, odkiaľ chodí zmodernizovaná kabínková lanovka do Snilovského sedla. Žiaľ, hlavná chata od prírodnej kalamity presne spred 7 rokov (21. júl 2014) je len vizuálnym koloritom prostredia. Spolu s priľahlými chatami mala byť súčasťou tohoto článku. Mala...

Lenže krátko po odbočke doprava ma zaujal tento obrázok... Chata vo Vrátnej chvíľu počká.

pohľad z cesty na chalupy za stromami
pohľad z cesty na chalupy za stromami (zdroj: -mg-)

Tá chata v popredí ma sprvoti nezaujala. Až neskôr sa z nej vykľul černobyľský klenot.

Zaujal ma dom vpravo z prepadnutou strechou. Jasný Černobyľ.

Odparkujem na kraji cesty a prichádzam bližšie.

ruina v pozadí
ruina v pozadí (zdroj: -mg-)

Tú prvú si stále veľmi nevšímam. Idem dozadu k ruine. V nasledujúcich obrázkoch ju predstavím ako lego.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tá stará. Jasná na prvý pohľad, cesty späť nieto.

celkový pohľad
celkový pohľad (zdroj: -mg-)
pohľad z boku (toho zachovalejšieho)
pohľad z boku (toho zachovalejšieho) (zdroj: -mg-)
rozmeníme si chalúpku na drobné. Vľavo je murovaná časť.
rozmeníme si chalúpku na drobné. Vľavo je murovaná časť. (zdroj: -mg-)
pohľad dovnútra
pohľad dovnútra (zdroj: -mg-)
stredná drevená časť
stredná drevená časť (zdroj: -mg-)
pokračuje znova murovka s preborenou strechou
pokračuje znova murovka s preborenou strechou (zdroj: -mg-)
vnútri sú trosky prepadnutej strechy
vnútri sú trosky prepadnutej strechy (zdroj: -mg-)
celkom vpravo je prístrešok
celkom vpravo je prístrešok (zdroj: -mg-)
seno vnútri je jediné funkčné
seno vnútri je jediné funkčné (zdroj: -mg-)

Už som sa poberal k autu. Ale predsa som len hodil očkom po dome pri ceste.

No, nevyzerá to celkom tip - top.

Tá novšia. Na prvý pohľad sa nezdala.

Obrázok blogu
(zdroj: -mg-)

Vchádzam na terasu od cesty.

vchádzam na terasu
vchádzam na terasu (zdroj: -mg-)
čo to je zadebnené
čo to je zadebnené (zdroj: -mg-)
pohľad dnu ma nenechá na pochybách
pohľad dnu ma nenechá na pochybách (zdroj: -mg-)

Vraciam sa na druhú stranu chaty. Je tam veranda, tadiaľ sa možno dá vojsť dnu.

pohľad z druhej strany (vidíme verandu)
pohľad z druhej strany (vidíme verandu) (zdroj: -mg-)
prichádzam po mostíku z chladničkových dverí
prichádzam po mostíku z chladničkových dverí (zdroj: -mg-)
schody na verandu. Pod nimi čižma.
schody na verandu. Pod nimi čižma. (zdroj: -mg-)
dvere na verandu sú pootvorené.
dvere na verandu sú pootvorené. (zdroj: -mg-)
tu má prvá čižma svoj pár
tu má prvá čižma svoj pár (zdroj: -mg-)
na verande akési oko mimozemšťana
na verande akési oko mimozemšťana (zdroj: -mg-)

No, keď som už tu, prezriem si aj interiér. Sprevádza ma neviditeľný realitný maklér...

Izby sú prázdne, hygienické miestnosti zdevastované. Do pivnice vedie prekážkový beh a schody na poschodie som nenašiel (ale ani nejako usilovne nehľadal. V takýchto priestoroch sa neradno prepadnúť)

izby sú prázdne...
izby sú prázdne... (zdroj: -mg-)
Obrázok blogu
(zdroj: -mg-)
... alebo je v nich neporiadok
... alebo je v nich neporiadok (zdroj: -mg-)
kúpeľňa
kúpeľňa (zdroj: -mg-)
toaleta mimo prevádzky
toaleta mimo prevádzky (zdroj: -mg-)
do pivnice sa mi nechce
do pivnice sa mi nechce (zdroj: -mg-)

Opúšťam toto neveselé prostredie.

Ešte pár obrázkov exteriéru a po tejto neplánovanej zastávke sa poberiem k druhému cieľu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
prales
prales (zdroj: -mg-)
reklamné čelo. Z cesty reklamy prakticky nevidieť. Ťažko viem posúdiť ich aktuálnosť.
reklamné čelo. Z cesty reklamy prakticky nevidieť. Ťažko viem posúdiť ich aktuálnosť. (zdroj: -mg-)

Nabudúce:

Hlavná Chata Vrátna a ešte pár v okolí.

vyzerá byť v poriadku
vyzerá byť v poriadku (zdroj: -mg-)
až kým neprídete k dverám
až kým neprídete k dverám (zdroj: -mg-)
Miroslav Galovič

Miroslav Galovič

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  235
  •  | 
  • Páči sa:  1 437x

Od mala som spojený so školou. Po absolvovaní základnej, strednej a vysokej školy som "prestúpil" za katedru a všetky stupne si zopakoval, tentoraz v opačnom poradí. A občas ma kopne aj spisovateľská múza :-)... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu