reklama

Malý krok pre diskutérov. Redizajnovaný "Žltý štvorček" je späť!

Teda nie je ani žltý a ani štvorček. Ale plní jeho funkciu - informuje, kto reagoval na vaše príspevky. Trocha kostrbato, ako keď sa pravou rukou škriabete za ľavým uchom, ale zvyknete si.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (24)

Úvod. 

Komunikácii s redakciou a redizajne diskusií som v tomto priestore napísal už celú trilógiu.

Najprv som sa vo februári pýtal na vzťahy redakcie k blogerom a diskutérom. 

Niektoré veci boli nedorozumením, iné sa vysvetlili či ostali v rovine konštatovania. 

Ako dôsledok je u mňa existencia dvoch kont / nickov. 

Nový Miki - neplatené s možnosťou diskutovať len v rámci vlastných blogov

Predvolebný Miki - klasické predplatné. 

Druhý diel trilógie je kľúčový. 

Obrázok blogu

V polovičke apríla som reagoval na redizajn diskusií. 

V ňom som zhrnul na základe cca 600 diskusných príspevkov pod redakčným článkom 6 základných "vylepšení" + pár ďalších "vychytávok". To je gro dnešného článku, ešte sa sem vrátim.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tretí diel som pred 4 dňami venoval listu p. Alexeja Fulmeka(prišiel na konto Nový Miki, kde nemám predplatné). 

Jeho cieľom bolo získať "stratené ovečky" do košiara predplatiteľov (odkiaľ tých súčasných vyháňa redizajn). 

Nič proti tomu, tak nejako som to očakával aj pri zrušení bezplatných diskusií. 

Podstatná časť diskusie sa vrátila ale k redizajnu. 

Jadro - žltý štvorček.

Obrázok blogu

Po trocha košatom úvode sa vraciame k podstate z názvu a perexu. 

Z uvedených 6 "vylepšení" sa už skôr čiastočne vrátila k "normálu" päťka - história príspevkov. 

Ale HLAVNE, pohla sa dvojka. Citujem z môjho blogu o redizajne:

Vylepšenie 2. Celé zle.

Kto a kde na moje príspevky reaguje?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zmizol „žltý štvorček“, jedna z najužitočnejších funkcií". 

Včera som objavil čírou náhodou a hneď večer som urobil v Sídliskových záhradkách s niektorými diskutérmi skúšku. 

Poslal som im skúšobné správy a mimo diskusie som im to dal na vedomie. Aby si overili, či ich novým "nežltý neštvorček" upozornil. Zdá sa, že to funguje. 

 

EXPERIMENT.

Ilustrujem to graficky zo smartfónu. 

Pokecal som si medzi mojimi dvoma nickmi. 

V článku Malý krok pre ľudstvo.. som ako Nový Miki zareagoval na príspevok Predvolebného Mikiho

Obrázok blogu

Následne som sa pozrel na profily oboch

(samozrejme musím byť prihlásený v príslušnom konte) 

Predvolebný Miki:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Klikol som na vlastný nick, aby sa mi zobrazil profil. 

Obrázok blogu

Podstatný je hneď druhý riadok "Reakcia na moje príspevky (1)"

(v závere ešte spomeniem piaty riadok "Nahlásené reakcie (1/22)" a celkom dole "Porušenie kódexu (4)" ).

Po rozkliknutí druhého riadku sa mi zobrazí konkrétny článok aj s červenou novou reakciou.

(v sivom odkaze Všetky reakcie je zatiaľ migračný chaos. Ale zrejme sa to usporiada...) 

Obrázok blogu

Kliknutím na čas 12:13 som na tom príspevku v diskusii. 

Obrázok blogu

Hip, hip, hurá!!! 

Ak to isté urobím ako Nový Miki, reakcie mám momentálne 0. Logicky. 

Obrázok blogu

Záver (vedľajší efekt). 

Priznám, že si nepamätám, ako to bolo pred redizajnom. 

Ale teraz v spodnej časti profilu je možnosť rozkliknúť Porušenie kódexu (Predvolebný 4, Nový 12 s následným trvalým zablokovaním konta. To sa mi po diskusii s p. Paculíkom neskôr odblokovalo). 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hneď vidím, KDE došlo k porušeniu. 

Obrázok blogu

Ďalšie zobrazené údaje sú v bledom odtieni.

Dajú sa ale čítať, v zobrazenom prípade bol dôvod "nenávistný príspevok", z ktorého som ale nechal len 5 riadkov pre ilustráciu. 

(všetkých 12 porušení je v článkoch jediného blogera, z toho dôvodu je logické domnievať sa, že nahlasovač je on. Okrem pár, ktoré mi avizoval pán Paculík). 

Zaujímavejší je ale 5. riadok profilu.

Tam je totiž dôkaz, koľkokrát som nahlasoval iné príspevky ja. 

Z mojich profilov vidieť, že Nový nenahlasoval a Predvolebný nahlásil 22 príspevkov (ak tým číslam dobre rozumiem, tak úspešne 1).

A tu sme pri VEDĽAJŠOM EFEKTE mojich experimentov.

Medzi diskutérmi sú občas aj spory o nahlasovaní príspevkov a dušovaní sa, "ja nie som udavač, nikdy nič nenahlasujem". Doteraz to bolo tvrdenie proti tvrdeniu. 

Teraz stačí na férovku ukázať svoj profil, konkrétne 5.riadok. Tam sa pravda ukáže. 

Ja bez mučenia priznávam, že mojich 22 nahlásení bolo mierených len na jedného diskutéra / blogera v čase, keď mi bolo zablokované konto. Dnes by stačilo nahliadnuť na jeho 5. riadok a nemám problém sa ospravedlniť.

Ale ako som spomínal, toto bol len vedľajší efekt. 

Hlavný je návrat (ne)žltého (ne)štvorčeka. 

Či sa vráti zelené označenie neprečítaných príspevkov, zoznam diskusií a ich štruktúrovanosť, komfort písania (uvidím príspevok, na ktorý reagujem, budem mať možnosť na smartfóne písať aj dlhšie príspevky inak ako naslepo) či bude možnosť diskutovať aj o športe je vo hviezdach. 

Ak áno, zmieril by som sa aj s otravným mapovaním, čo mám na mysli. Lebo tam sú občas aj veci nepublikovateľné... 

(aj keď zámenu za "Váš príspevok" nepovažujem za neriešiteľný programátorský oriešok :-). 

Po uzávierke

Tesne pred dokončením blogu mi cinkol mail „Diskusie SME.sk s ďalšími vylepšeniami“, kde je aj náš „žltý štvorček“. Zdá sa, že sa jedná o vylepšenia naozaj bez úvodzoviek.

Idem kuknúť, je tam aj nejaký dotazník.

Za seba dávam SME palec hore.

Obrázok blogu
Miroslav Galovič

Miroslav Galovič

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  234
  •  | 
  • Páči sa:  1 401x

Od mala som spojený so školou. Po absolvovaní základnej, strednej a vysokej školy som "prestúpil" za katedru a všetky stupne si zopakoval, tentoraz v opačnom poradí. A občas ma kopne aj spisovateľská múza :-)... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu