reklama

Malý krok pre ľudstvo. Zato veľký krok pre redakciu SME (písal mi pán Alexej Fulmek)

O novej akcionárskej štruktúre vydavateľstva a podpore nezávislej žurnalistiky. Píše aj o tom, že stoja o našu priazeň. Lebo bez čitateľov nemá ich práca zmysel ani hodnotu. Patrí sa odpovedať. A zakomponovať tam aj redizajn.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (60)

Vážený pán Alexej Fulmek.

Obdržal som Váš list aj s fotografiou a podpisom, biele na červenom, adresovaný mne spolu s ďalšími váženými čitateľkami a čitateľmi.

Pre tých, ktorí ho nedostali (predpokladám, že sú to čitateľky a čitatelia s aktívnym predplatným), ho prikladám v plnom znení.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Patrí sa odpovedať, nuž tak činím.

Inverzne, teda červené na bielom.

Začnem Karolom Ježíkom, ktorý zväzácku Smenu vyprofiloval na nezávislé noviny SME, ktoré stáli na čele boja proti mečiarizmu. Okolnosti jeho úmrtia si pamätám veľmi dobre, keďže sa viažu na oslavy 50-tin Pavla Hammela, ktorý mal onedlho koncert v Žiline.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Možno by mal naozaj pán Ježík dnes radosť.

Otázka ale je, ako sa cítil uplynulých takmer 7 rokov? 

V kontexte Vašeho listu mi totiž vychádza pôsobenie Penty v PETIT PRESS ako niečo veľmi negatívne. 

Ak totiž Penta bola naozaj také zlo, tak pred tými 7 rokmi #ste ustúpili. Neustúpili tí, čo založili Denník N. 

Celý čas ste nás uisťovali, že Penta nijako nezasahovala do obsahu.

Včera som si kúpil tlačené SME kvôli vloženému National Geographic.

Obrázok blogu

Nuž a prečítal som si (okrem iného) aj rozhovor s Jimom Eganom, zástupcom nového investora ako i článok o mediálnom ťažení Penty. 

Preto sa mi časť o Pente v tomto liste nie celkom páči. Boli ste takmer 7 rokov obchodní partneri. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Seriózne by podľa mňa bolo, keby ste Pente proste poďakovali za spoluprácu, oznámili nám, že Vaše cesty sa rozchádzajú a predstavili nového partnera. 

K "mávnutiu kolibričích krídel". 

Medializuje sa spojenie nového investora s George Sörösom. Vy to v otázkach a odpovediach na SME vyvraciate, Fico to na tlačovkách prezentuje inak. 

Obe strany podceňujete čitateľov SME. 

Mňa Söröš nevyrušuje, Ficove argumenty (Söröš podporoval odporcov Mečiara či Lukašenka a Orbána) u mňa pôsobia presne opačne, ako si myslí. Naviac keď v začiatkoch podporoval aj Orbána, kým sa nevyprofiloval na "demokrata". 

V konečnom dôsledku mi to ale je jedno, rozhoduje kvalita obsahu, filter mám vlastný a zrejme aj väčšina Vašich čitateľov. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V druhej časti Vašeho listu sa vlastne "vykľuje šidlo z vreca", ide o prosbu o predplatné. 

Nič proti tomu, ba práve naopak. Ja som sa pred cca dvoma rokmi, keď sa zrušili bezplatné diskusie zaprisahal, že SME ani cent. Lebo my, "bezplatní", sme v zdôvodnení boli označení za akýchsi "bordelárov", znižujúcich úroveň diskusií. 

Bližšie som písal včlánku o vzťahu redakcie k čitateľom. 

Keby sa vtedy redakcia vyjadrila v tomto duchu, neváham a predplatné si zakúpim. 

Mne tento Váš list prišiel na konto, na ktorom momentálne nemám predplatné (bolo mi zablokované za okolností, ktoré tiež popisujem v citovanom článku). 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Medzitým som si ale zaplatil iné konto, ktoré som mal bezplatne aktivované v rámci predvolebnej akcie. Takže nezávislú žurnalistiku pod hlavičkou SME podporujem. Na túto adresu Váš list logicky neprišiel.

Vrátim sa k časti, kde píšete, že"stojíte o našu priazeň". To píšete mne, ktorého lákate za nového predplatiteľa. Lenže ja som súčasný predplatiteľ a s tou priazňou mám iné skúsenosti. 

Ide o tzv. "redizajn diskusií". 

Obrázok blogu

O ktorom redakcia písala v článku Denník SME redizajnuje diskusie. 

Po spustení redizajnu sa okamžite ozvali nespokojní diskutéri. Pod týmto článkom ich bolo vyše 600. Mnohí avizovali koniec predplatného, keďže diskusie boli pre nich hlavným dôvodom, kvalitné spravodajstvo zdarma nájdu napríklad na aktualitách. Tie však nemajú práve bonus diskusií... 

 Základné nedostatky nového redizajnu som zhrnul v blogu Redizajn diskusií – netradičná Beta verzia alebo rituálna „sebaobeta SME“?

Okrem pár drobností sa dodnes nezmenilo NIČ PODSTATNÉ.

Redakcii SME sú zjavne sťažnosti a nespokojnosť čitateľov a diskutérov ľahostajné.

Alebo to Vy, pán Fulmek vidíte inak?

Takto si ja ústretovosť a boj o priazeň nepredstavujem. Alebo je to klasická obchodná stratégia, bojuje sa len o priazeň nových klientov? 

S pozdravom

Obrázok blogu

P. S. Sekciu SME Ženy nenavštevujem. V tom včerajšom printovom vydaní ma ale upútal článok "Ako si ženy užijú uspokojivý sex (štyri techniky k ženskému orgazmu).

Obrázok blogu

 Fajn bonus, človek sa učí celý život :-)... 

 

 

 

Miroslav Galovič

Miroslav Galovič

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  235
  •  | 
  • Páči sa:  1 437x

Od mala som spojený so školou. Po absolvovaní základnej, strednej a vysokej školy som "prestúpil" za katedru a všetky stupne si zopakoval, tentoraz v opačnom poradí. A občas ma kopne aj spisovateľská múza :-)... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu