reklama

Môj podvojný svet

Nikdy som sa nenazdal, že budem jeho súčasťou. Či on mojou? Ale poporiadku. Pred desiatimi rokmi som bol na operácii šedého zákalu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (403)

Bolo to na prelome mesiacov, vďaka zdravotnej poisťovni, ktorá vedela financovať naraz len jedno oko, bol medzi oboma zákrokmi rozdiel dvoch týždňov. Čo sa ukázalo ako dobré riešenie, lebo každé jedno oko sa rozhodlo dva dni po zákroku štrajkovať. Kde sa vzal, tu sa vzal, bol v oku zrazu nejaký tekutý „sajrajt“, ktorý bránil videniu. Len také machule. Zhruba po týždni sa to jakož takož napravilo, po dvoch už juchúúú. Tým rozdelením operácií bolo vidomé vždy aspoň to druhé oko. Inak by som #zostal doma aj desať rokov pred koronou a počúval českých Slavíkov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

(Bílá Hůlka. A pri pustenom plyne z trúby by som nariekal, aký je boh nespravodlivý)

https://www.youtube.com/watch?v=p8gw2wNcd-c

https://www.youtube.com/watch?v=4SpF2vE9ono

Taký Kyklop by mal problém. Zasa všeobecná zdravotná by ušetrila. Na pentookom zasa nie, ale ten by mal svoju poisťovňu. Hľadal som na webe, lebo sa mi marilo, že nejaká bájna bytosť mala aj tri oči. Dal som do googlu „tri oči“ a našlo mi bulvárny článok. "Ľudia si pretierali oči a nechceli tomu veriť.. Tri ženy sexovali uprostred ulice." 

Viktor a Cecilka, Gomoro. A že umelá inteligencia :-)

Kde sme to? Jaj, šedý zákal.

Ako bonus mi pri tom zrušili moje dioptrie. Bez okuliarov som normálne poznal ľudí na diaľku. Keby mi šedý zákal odstraňovali teraz, mám oči multifokálne. Lenže vtedy ešte sto okov za opicami. Moja radosť z ostrého sveta sa zakalila jak oceľ Pavku Korčagina, keď som zistil, že som sa stal analfabet. Nevedel som čítať!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže šup do lilla vybrať čítacie okuliare. Stáli toľko, koľko mali dioptrií. Na za dvojku mincu, nekup to. Päť som ich zobral. Do každej izby, na vaňu a ku toaleťáku. Nech stále nemusím hľadať. Až doma mi došlo, že desať euri nie je desať korún. A že nechávať tringelty päť euri tiež nie je dobrý nápad pre domáci rozpočet. Ešte sme si na európsku menu len zvykali.

(Neskôr som sa stal okuliarový maniak. Keďže ich často strácam či prisadám, kupujem ich skoro ako Rišo v nedeľu teplé rožky. Páčia sa mi najmä tie skladacie, jedny čo zložíte na 3 x 3 canti, druhé také, čo sú ako prepiska, strčíte do vrecka košele. Potom urobíte šikovné dva ťahy a máte funkčné okuliare. Alebo teda urvanú jednu nožičku. Vravím, kupujem často)

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Pekne poskladané...
Pekne poskladané... (zdroj: -mg-)
... a v pohotovosti (plus "reflektorky")
... a v pohotovosti (plus "reflektorky") (zdroj: -mg-)
okuliare s perom vo vrecku
okuliare s perom vo vrecku (zdroj: -mg-)

Aj keď možno teraz presedlám na cviker... 

Keď niekedy sme s manželkou v lilli a povie, podaj mi okuliare, je z tých mojich rubových brílí na prášky... To ich radšej rýchlo poskladám/dolámem a podávam už hotové úslužne jak Šlajs logaritmické tabuľky či Tuček pijavý papier.

No a manželka potom cez tie okuliare neveriacky kuká a akciu :-).

akcia
akcia (zdroj: -mg-)

Nasledujúce týždne boli optickým peklom. V situáciách, kde som bol na okuliare zvyknutý (hneď ráno nasadiť, pravda) bolo treba byť zrazu bez nich a naopak. Šľak ma triafal päťkrát denne. Ale však človek si zvykne aj na reportáže Júlia Fučíka. Ale voľajako som sa stratil z podvojného sveta... Aha, už viem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Premostíme. Na kontrole u lekárky som sa stretol so spolupacientom. Operovali ho v ten istý deň ako moje druhé oko. A na konverzačnú otázku „ako“ mi odpovedal „na **** . A ja že a to ako, a to prečo? To vidíš samé hviezdičky? Ale ***** hviezdicky, to tam dal cenzor, vidím dvojmo. No ty vôle. Mal som výraz jak bláhový neuro poslanec, keď ešte zamlada dral kraťasy na univerzite v Severnej Kóreji či na Kube.

Nevedel som si to predstaviť. Ani tú univerzitu, ani to videnie dvojmo. Teda to trocha áno, ale z toho sa dalo vytriezvieť. Nie že nafurt. Dnes už viem...

https://www.youtube.com/watch?v=G5TYg20U8MQ

Takže podvojný svet. Súčasnosť. A pred štvrť rokom z ničoho nič odtrhnutá sietnica. Bez varovania nevidíš na ľavé oko. Teda trošička vidíš cez takú škáročku nad čiernym polkruhom.

(Pozor na preklep, podvojný svet, nie podvodný. Nemyslím aqapark, ani podvodné účtovníctvo firmy Bašter & Kočner, spoločnosť s ručenín veľmo obmedzeným. Ale ručaním neobmedzeným).

Podvojný svet akože vidíš všetko dvojmo.

Po prvej operácii tam bola na sietnici voľajaká falda, ako keď sa pokrčí koberec. Pri druhej operácii sa síce falda vyrovnala, ale možno sa sietnica nejak posunula. Čiže keď sa ľavé oko "rozvidnelo", zrazu je tu to podvojné videnie.

Pravým okom normálne, ľavým doprava a dolu a ešte trocha rozmazane. Šak jako tutok na obrázku. 

Obrázok blogu
(zdroj: -mg-)

Výhoda je, že platíš pivo jedno a piješ akože dve. Teda také placebo. Ba ešte väčšia výhoda. Nemusíš vypiť ani štamprlu a permanentná dvojitá náladička. Nič lepšie pre rodinný rozpočet v týchto koronačasoch.

Vravíš si, však si nejako zvykneš. No nezvykneš, nedá sa. Možno je lepší výraz, že sa učíš s tým nejako žiť, skamarátiť. Je určitá šanca, že sa s tým niečo bude dať robiť, ale až keď pominie korona.

Ale je to na dlhšie. A my sme teraz pri tých pivách.

Keď sme šli v prvý deň po naštartovaní ekonomiky okolo nášho obľúbeného šenku, jej motor priam burácal. Celá letná terasa plná ľudí, plece pri pleci, pivo pri pive, rúška dole. (teda tých ľudí tam bola polovica, ako som videl ja. Ale aj tak... Koronálne orgie. No prešla ma chuť na čapáka... ). Neveril som svojim očiam. Ani tomu zdravému. To fakt si to Matovič takto predstavoval???

Ale asi došiel osobne, na druhý deň už celá terasa zapáskovaná, ale ostali voľné biele plastové stoličky. Asi nemusím popisovať, čo sa dialo :-)...

Obrázok blogu
(zdroj: -mg-)
Obrázok blogu
(zdroj: -mg-)

Dnes sú už zapáskované aj tie. A ľudia voľne porozhadzovaní v priestore. My s beštiou sme si našli taký zašitý pník. Teda možno s dvoma beštijami a pníky dva.

No, aby som zakončil súčasne a zároveň optimisticky. Jak sú tie nákupné hodiny pre 130+ (65+ dvojmo). Čo bola tá vzbura, že dôchodcovský apartheid (to že my mladí sme trpezlivo znášali každodennú trojhodinovú diskrimináciu jako bolo ok? Ale nejdem to tu ďalej rozmazávať, nechcem tu budiť vášne medzi nami mladými a vami... No, ostatnými).

Pôvodne som chcel toto. 

 Som našiel taký obchodík. No ako stoletý starček vyliezol z okna a zmizol. A stojí zrazu pred týmito dverami a dumá, že kedy má vlastne nakúpiť? A to ešte netuší, že sa nedostane ani domov. Zrušili mu medzitým vlaky zadarmo... 

Obrázok blogu
(zdroj: -mg-)

Tak vyhlasujem na Pasienku trvalý zmier jak gender, tak vekový. Nikto nás, chlapcov a dievčatá, rodičov a starých rodičov jedna, dva, tri či štyri nesmie stavať proti sebe. Ani nás, 120- nesmie stavať proti vám, 130+. Kukám, že mi tam ostala 10 rokov fuga. No nič, to bude jako Bermudský Tríbeč... 

Na záver tri webové vychytávky pre zlepšenie nálady. Pri ktorých môžte #zostať doma :-)

1. Detektívno matematický príklad. Na precvičenie mozgových závitov v rámci dištančného vzdelávania. Kto dá prvý správny výsledok? 

https://i.redd.it/qfmn8vmv4oa21.jpg

2. Keď sa uvolnia hranice s Českom, už sa teším, ako skočíme so synom na pivo. Do Brandejskej hospody, už nacvičili obsluhu s odstupom od hostí. Veď pozrite videjko:

http://www.facebook.com/brandejskahospoda/videos/546550652696125

3. Obvodní lekári fungovali v obmedzenom režime. Páni ale našli na webe návod na preventívnu samoprehliadku :-):

Obrázok blogu
(zdroj: web)
Miroslav Galovič

Miroslav Galovič

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  235
  •  | 
  • Páči sa:  1 437x

Od mala som spojený so školou. Po absolvovaní základnej, strednej a vysokej školy som "prestúpil" za katedru a všetky stupne si zopakoval, tentoraz v opačnom poradí. A občas ma kopne aj spisovateľská múza :-)... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu